12/26/2016

Dinding Hajat

Aku tiba2 teringat . . . dulu masa aku sekolah aku suka tulis kat dinding bilik. Aku tulia apa yang aku nak. Bukan 1 atau 2 bbenda yang aku tulis, 10 benda juga yang aku tulis. Tiap apa yang aku nak aku tulis, kalau ada benda baru yang hajatkan aku akan tulis.
Setiap apa yang aku tulis kat dinding tu semua aku dapat, cuma cepat atau lambat. Saksi semua tu YANA. Dia sendiri baca setiap apa yang aku tulis. Walaupun dia sendiri yang bedekah. Macam lawak, tapi hakikatnya aku dapat apa yang aku nak
Masa aku belajar aku terbuat tabiat tu, tulis kat dinding bilik (rumah sewa) bersaksikan roommate aku. "semakin hari semakin susah untuk mendapatkan . . . " Aku tak pasti kesukaran apa. Hati aku berat sangat masa tulis ayat tu. Jiwa kacau kot.
Sampai sekarang aku tetap menulis kat dinding, dinding hati. Aku harap sangat dinding hajat sentiasa ada untuk aku menulis madah, luahan, hajat, doa & harapan.

p/s : yaAllah kau tetapkanlah hatiku. KAU jadikanlah Aku seorang wanita yang KUAT SABAR & BERANI dalam menumpuh hari2 ku. aamiinn.

No comments:

Post a Comment