7/16/2013

kawan ohh kawan


gamba ni time aq kecik k.
sekarang ni aku dh 20 tahun
aku tau kau tu lebih tua dari aku
sebelun tu selamat membaca blog aku.
aku tak tau lambat ke cepat kau baca entry aku ni
tapi yang penting kau akan baca jugak kan.

kau kena ingat apa yang kau buat sekarang
kau gembira sangatkan dengan life kau sekarang
kau akan tanggung keperitan life kau lepas ni
kau game aku banya kali kan?
orang sekeliling nampak
nampak busuk kau

kau lebih tua patot jadi contoh pada adik2 kau tu
bukannya kau bagi contoh yang tak elok macam ni
bukan jenis aku nak up date status kat fb ok
aku ada blog so aku gunakan sebaik nya

kau guna fb nak cemoh aku kan
aku rasa sejak aku bekawan dengan korang kan
banyak bala, malapetaka yang menimpa
sorry to say la yek, aku telus ni

kau dengan adik2 kau dah berapa kali game aku 
bukan aku je kau game kawan2 aku jugak
pesahabatan kita memang tak seronok kan?
tapi aku ada keluarga yang kau tak ada
kau takda kebahagian macam aku rasa

prinsip berkawan yang aku pigang sekarang ni
nak cari kawan bia yang menjual minyak wangi, sebab?
dapat tempias nye pon bau wangi bebanding berkawan dengan?
berkawan dengan orang jual najis yang bau nya pon melekat kat aku.

aku ni segan nak berjalan dengan orang macam korang ni tau
semua orang nak bercakap pasal korang, hot staff la kate nye kan
tapi x cukup hebat, kau orang lagi hebat kan
tahap kesabaran aq dah makin menipis sekarang ni
tapi yang penting aku tak kesah dengan hati LEMBUT kau tu
hati kau tu tak menggugat kehidupan aku langsung

makin hot la lepas ni kan
lagi2 lepas kau baca blog aku
kenangan susah aku time belaja la ni
tapi perit bep, Allah sahaja yang tahu
kau orang banyak sangat berselindung depan mata aku
tapi kau tak mampu nak berselindung di sebalik Allah

satu benda yang aku nak nasihat kat korang la ea, jangn la korang nak menipu mak bapak korang tu lagi, dah2 la eah. ape yg korang buat tu aq yg sedih tw, bape bnyak korang buat dosa blkang mak ayh korang. aq xde la baik mane, aq pon ade buat dosa jgak. tp dlm soal ibu ayh ni, prinsip yg aku pigang "aq takut hilang kepercayaan dari ibu ayh aq". aq pon ade buat dosa blkang ibu ayh aq, tp bendu tu semua dalam pengetahuan ibu ayah aku. selagi aku boleh jujur dengan die org aku jujo, walaupon kadang2 aq menipu untok kebaikan aq n aq xnk die org risau kat aq. aq x mampu nk balas jasa die org, aq baru je nk abis belaja. selagi aq x bekerja n x kawin, ibu ayh aq no 1. korang msih ade mak bapak n famly, so hargai lahh. ni semua pon sebap nak dapat keberkatan dari Allah, tapi klau ibu ayh kita x berkati ape yg kita buat mcm mane kite nk dpt keberkataan dri Allah? terbaik x aq ceramah korang? nak ceramah bebas? bg tau je nti aq bag lagi. tenag sikit ati aku sekarang. dddaaaa.

sory aku jujo dbulan pose ni eah.
slmat bpose, ooppssss kw xboleh nk pose sebap ke dalam P______G!

No comments:

Post a Comment