nuffnang

5/16/2013

Kehilangan

بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum

Hari ni hari Jumaat, merupakan penghulu segala hari. Hari ni 17/5/2013 genap 9 hari aruah nenek meninggalkan kami sekeluarga.
 Malam tadi Mimi asik teringat je kat nenek. Perkara yang Mimi tak boleh lupakan masa nenek jaga Mimi kecik2. Nenek bukan jaga Mimi je, semua cucu2 nenek pon nenek jaga. Benda yang paling Mimi rindu ialah, masakan nenek. Kalau dulu nenek sihat ada je makanan yang nenek bagi, sedapppp. Di sebab duduk dengan atok dan neneklah Mimi boleh makan semua benda tanpa ada alahan atau pun geli. Hhehhe. Ikan sungai ke, belot ke, ikan parit ke smua Mimi boleh makan. Telo burung unta, eahh semua benda la Mimi makan. Segala jenis ulam Mimi makan kecuali jengkol yang tak pernah rasa walaupon sekali.
Kalau dulu aruah atok perempuan belah ayah tingal kan kita orang, ni nenek belah ibu pulak pergi. Mimi selalu engat pesanan atok, atok la sumber nasihat cucu2nye. Sambal hijau ikan bilis, ppeerrhhhh sedap gile menu terangkat yang takda siapa mampu lawan! Pedas2, masin masam manis smua ade, tebaik lah.
Aruah atok dengan nenek pergi pon sebab taknak menyusahkan anak2 dia.
Walaumacam mana pon nenek dan atok dah bahagia di syurga kan.
 Nak menumpang kasih dekat nenek sapa pulakkan?
Tapi tak sama kasihnye macam nenek2 kita.

Al-fatihah 
armarhum Rabu bin Kasanawawi
armarhum Ihsan bin Rabu
armarhumah Siah binti Abu Sahim
armarhumah Imah binti Hapas

4 comments:

  1. Replies
    1. trima kasih miss :)
      smoge roh mreka dicucuri rahmat & brame kalangan org briman.

      Delete
  2. al-fatihah ..
    dan salam takziah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. trima kasih misz.
      hargai sangat2 dgn sahabat blog yg mimi ade.
      smoge kite smua mnjdi insan terpilih tok berade di sisi Allah.

      Delete