nuffnang

4/25/2013

menanti JODOH :)





"Petanda Jodoh itu"

Allah memberi petanda jodoh itu apabila hati bergetar debar bila berdepan dengan 'si dia' yang tak pernah di rasa dengan orang lain sebelum ini

Merasa selamat bersamanya, rasa dihargai, rasa ingin memberi lebih dari menerima, rasa risau bila memikirkannya dan rasa bertambah nilai diri bersamanya...

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 
بسم الله الرحمن الرحيم
Rajin betol sekarang ni cite pasal jodoh eah. tp betol ke ape yg dikatekn oleh kak bedah huk aloh tu?
tp kalau betol, mcm mane pulak dgn org yg kena paksa kawin?
dia ade rasa benda yg sama mcm tu ke?
knape mimi dh jumpe rmai llaki tp xde sorang pon yg mimi pandang mimi rase mcm tu?
jodoh mimi lambat ke? (miyang aq makin menjadi2 la).
mimi penah rasa slamat klau ade dgan dia, tp yg lain2 tu x brapa la.
ni yg nk buat kajian nih. hehhe
tp dalam hal ni kite kena bnyak berdoa dan bersabar.
dan akhir skali kite kena redha dengan ketentuan yg akan kite dpat lpas ni.
hahhaha ayat.
tah gatal sgat ni knape?
dia x fikir kita, kita je sebok fikir hal dia kn. 




4/20/2013

mimi serabot


السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 
ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِبِسۡمِ

knape smakin hari ade je dugaan yg akan aq lalui. 
knape kne ade pilihan?
tlong bg ksempatan tok Mimi rasa nikmat khidupan.
tlong jngn bg tekanan kat mimi.
pjlanan mimi msih jaoh lg, bnyak sgat benda mimi nk buat.
bg la mimi peluang tok buat ape yg mimi nak.
tlong bg mimi semangat bkn nye bg mimi tekanan.
mimi trime smua ni, tp tlong jngan paksa mimi.
jaoh tok mimi fkirkn jodoh.
bg mimi perbaiki klemahan mimi.
lupa kn niat tu smentara waktu.
klau ade jodoh xkan kemana.
tlong faham.

4/18/2013

anniversary ibu ayah

Assalamualaikum, salam hormat dari saya Mimi. hehhe. perkara yang mimi nak sharekan hari ni adalah mengenai ibu & ayah mimi. Semalam (18/4/13) merupakan ulang tahun perkahwinan mereka kali yang ke 28. Tak sangka dah 28 tahun mereka hidup berumah tangga, bukan senang tau. Pasangan bahagia ini dikurniakan 6 orang cahaya mata, diberi seorang menantu & dianugerah seorang cucu yang sangat comel. Mimi dan adik beradik bincang sebulan sebelum majlis untuk beri kejutak kat ibu dengan ayah tapi apakan daya x terkejut pon cuma tekujat je. hahah. Plane punya lah baik kan sampai ayah yang tengah ngeteh kat kedai kopi kita orang suruh balik. hehhe. semua dah ada kat rumah kita orang plane nak matikan elektrik, tima tu kek nya depan pintu. tak sempat nak bagi kejutan ayah dah kejutkan kita orang dulu, boleh pulak ayah keluar. Yelah, beria kita orang suruh balik kejap lagi takda apa pon an tu dia nak keluar semula agak nya. hahha. ayah keluar je kita orang semua menjerit, satu rumah bergegar lepas tu ibu pon datang time tu baru matikan lampu. hahaaha. ibu pon terkejut la dengan apa yang kita orang buat.
Petang sebelum party tu kita orang panik juga, kenapa hari ni ibu diam je, selalu dia la yang beria2 cakap ulang tahun ibu la apa lah tapi hari tu ibu senyap je. Apa lagi suruh adik tanya ibu la untuk mendapatkan kepastiannya. hahaha. Nasib baik betul. Macam tulah sedikit sebanyak ceritanya. Nampak kan kita orrang punya gelabah & kelangkabut nya. hahha


 
sempat lagi ayh tu jwab call

tengok tu ayah main2 jek .

ni baru ok :)
tengok kek nya ada gamba ibu & ayah tau .

ibu potang kek untok suap ayah :)

mulot tengah makan kek :)

ha ! ni cucu pertama ibu dengan ayah. baru pas mkan kek .
 
tengok molot dia, comot mamam kek eah.

DOA KAN KEBAHAGIAAN KAMI SEKELUARGA :)