nuffnang

2/06/2013

Hanya Allah yang mengerti

بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum kawan2. Mimi nak share something dngan kawan2. Mimi dpat rase kn dalam diri Mimi sekarang ni takde ape2, Mimi rase kosong sangat. Setiap hari Mimi akan cuba memperbaharui diri Mimi, Mimi suba mencari sesutu yang dapat mengisi kekosongan diri Mimi. Tiap kali Mimi bersujud dan berdoa, dalam hati Mimi selalu meminta supaya Allah memberi petunjuk dan jalan untuk Mimi. Mimi tak mintak Allah memberikan kekayaan, Mimi tak minta Allah memberi kejayaan untuk Mimi. Tapi Mimi minta Allah memberi Mimi petunjuk dan jalan untuk Mimi dapatkan semua tu. Mimi nak dapatkan semua tu melalui usaha dan doa Mimi sendiri.
Mimi sentiasa menahan sifat amarah dan hasad dengki dengan orang. Mimi cuba perbaiki diri Mimi sendiri. Mimi sentiasa bersaba dengan setiap dugaan yang telah diberikan. Dugaan apa lah sangat yang Mimi dapat kalau nak dibandingkan orang lain, kalau nak dibandingkan ibu dan ayah. Kalau ibu dan ayah boleh tahan dengan kerenah anak2, kenapa Mimi tak boleh sabar dengan semua ni. Perjalanan hidup Mimi masih panjang dan akan lalui macam2 lagi dugaan hidup. 
Hati Mimi sedang sedih :( Takda siapa pun yang tahu apa yang Mimi rasa sekarang kecuali Allah. Mimi sangat mengharapkan sinaran baru dalam hidup. Mimi bersyukur dengan kehidupan sekarang, tapi. . . Mimi bersyukur masih ada keluarga dan kawan2. Mimi bersyukur dengan apa yang Mimi ada sekarang. Mimi bersyukur :'(

5 comments:

  1. :) kadang-kadang ada sesuatu kesedihan kita tak boleh nak kongsi dengan orang dan hanya padaNya tempat kita mengadu,

    ReplyDelete
  2. Be strong...
    banyakkan bersabar dan berdoa....
    Insyaallah ada jalannya....

    ReplyDelete
  3. terima kasih kawan2.
    terima kasih sudi baca luahan hati mimi :)

    ReplyDelete