nuffnang

2/21/2013

jiwa lara

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
 بسم الله الرحمن الرحيم

menunggu petunjuk dari NYA
soga Allah kuatkan iman ku untung mengharungi dugaan
dah tak tahan untuk semua ni
meminta, mengharap, menunggu
segala yang terbaik hanya dari MU
cepatkan masa berlalu
kesedihan kita tak siapa pun yang tahu. 
 tak mampu kongsi kesedihan dengan orang tersayang
tak nak orang yang kita sayang bersedih sebab kita
kita sayangkan dia, bia lah dia lihat kegembiraan kita

bahagianya dengar suara dia
suara gembira dia
suara merdu nyanyian dia
gelak ketawa dia
usikan manja dia
sayang si dia

kita hanya mampu merancang, Allah yang menentukan segalanya.
tak puas nak bahagia dengan si dia
bagi peluang lagi untuk kami menikmati semua ini :(
 doa kan kebahagian kami k :)

2/17/2013

muhasabah diri ku



السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
بسم الله الرحمن الرحيم

Ya Allah, kuatkanlah hamba mu untuh menempuh semua ini. Berikan kekuatan untuk ku harungi semua kesedihan ini. Kesedihan ku hari ini bia lah menjadikekuatan untuk hari2 mendatang. Ya Allah, permudahkan segala urusan ku, berikanlah ruang untuk ku mendekatkan diri kepadamu. Ampuni dosa2 ku, dosa2 ibu bapa ku, dosa2 hamba mu semua. Ku mohon pada mu Ya Allah, berikan ku petunjuk dan jalan yang diredhai mu Ya Allah. Sesungguhnya, hidup ku, mati ku, ibadat ku semua hanya kerna mu Ya Allah.

Kadang kala kita tak memerlukan sesiapa untuk temani kita. Tidak semestinya dengan kesedihan yang kita alami seorang diri akan berlarutan. Kalau kita sedang bersendirian dan sedang bersedih, Allah yang sedang menemani kita sehingga hati kita tenang.

p/s: ingin kesedihan cepat pergi :'(

2/12/2013

bfday b

بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum
semua. Hari ni 13/2/2013 hari Rabu. Hari ni ulang tahun si dia yang ke dot dot dot. Mimi nak buat pesanan dan ucapan untuk si dia :
p/s : hepy bfday b. smoge b dpanjang kn umo dan dmurah kn rzeki. syg doa kn smoge b antare salah sorang dlam perhatian Allah. Syg harap tahon ni lbih bermakna untok b n lbih bmakna jugak tok syg. kite harungi dugaan ni sama2 k. kite dh rase susah sama2, dari dulu lgi. b dh bukti kn kat syg, b mampu bersusah berpayah tok syg. syg x mampu balas ape yg b pnah buat tok syg. b, trima ksih tok smua nye ye, tok smua nye. syg janji syg xkn prnah mintak ape2 lg dari b. syg mnysal suruh b buat kputan yg salah. syg mntak maaf b, syg dh tutup pintu rezeki b. syg x patot suruh b buat kbutusan yg bodoh 2. ni smua salah syg. 

2/11/2013

sayang dia

بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum..
Sedang berbahagia bersama si dia. Suka buat macam ni eah. Kalau boleh tiap saat si dia nak buat Mimi happy. Kalau tak dengar suara satu hari tak dengar la usikkan si dia. Suka buat Mimi tersipu malu eah, malu kita tau. Happy sangat kalau dengar suara si dia ceria. 
Hope kita happy alway k. Kita tak tahu sejauh mana hubungan kita, tapi kebahagiaan yang sedang kita miliki kita gua sebaik mungkin k. Semoa kita kekal bahagia. Sayang si dia sentiasa.

# symbolic love

2/06/2013

Hanya Allah yang mengerti

بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum kawan2. Mimi nak share something dngan kawan2. Mimi dpat rase kn dalam diri Mimi sekarang ni takde ape2, Mimi rase kosong sangat. Setiap hari Mimi akan cuba memperbaharui diri Mimi, Mimi suba mencari sesutu yang dapat mengisi kekosongan diri Mimi. Tiap kali Mimi bersujud dan berdoa, dalam hati Mimi selalu meminta supaya Allah memberi petunjuk dan jalan untuk Mimi. Mimi tak mintak Allah memberikan kekayaan, Mimi tak minta Allah memberi kejayaan untuk Mimi. Tapi Mimi minta Allah memberi Mimi petunjuk dan jalan untuk Mimi dapatkan semua tu. Mimi nak dapatkan semua tu melalui usaha dan doa Mimi sendiri.
Mimi sentiasa menahan sifat amarah dan hasad dengki dengan orang. Mimi cuba perbaiki diri Mimi sendiri. Mimi sentiasa bersaba dengan setiap dugaan yang telah diberikan. Dugaan apa lah sangat yang Mimi dapat kalau nak dibandingkan orang lain, kalau nak dibandingkan ibu dan ayah. Kalau ibu dan ayah boleh tahan dengan kerenah anak2, kenapa Mimi tak boleh sabar dengan semua ni. Perjalanan hidup Mimi masih panjang dan akan lalui macam2 lagi dugaan hidup. 
Hati Mimi sedang sedih :( Takda siapa pun yang tahu apa yang Mimi rasa sekarang kecuali Allah. Mimi sangat mengharapkan sinaran baru dalam hidup. Mimi bersyukur dengan kehidupan sekarang, tapi. . . Mimi bersyukur masih ada keluarga dan kawan2. Mimi bersyukur dengan apa yang Mimi ada sekarang. Mimi bersyukur :'(

2/04/2013

Mimi ?



Tak mampu nak berkata apa2.
Ape yg mampu hanya membuat muke cute macam kat atas ni :)
Mimi lalai, Mimi abaikan benda yang wajib.
Mimi lewatkan apa yang wajib.
Mimi sombong dengan Allah.
Kenapa mencari manusia, sedangkan apa yang datang semuanya dari Allah.
Allah yang datangkan semua tu.
Hanya Allah yang tahu jalan penyelesaiannya.
Kembali.
Kembali mengingatinya.