11/27/2012

sentiasa MIMI

Assalamualaikum. Nice day my dear. Today. yesterday n tomorrow Mimi tahu akan tetap jadi benda yang sama. Hari mungkin berubah tapi jalan cerita hari-hari kita tak semestinya berbeza dengan hari semalam atau sebelumnya. Kalau kita lalui hari yang sama je sepanjang hidup kita, mesti kite akan bosankan? Kita mesti pandai bawa diri kita sendiri untuk hari yang akan datang dan kita sendiri yang mengubah cerita hidup kita untuk hari esok.

Tertarik dengan kata sahabat 'orang gembira kita gembira, orang sedih kita akan sangup gembira juga sebap tak sanggup menunjukkan kesedihan kita pada orang'. Mimi sendiri tak sanggup tunjukkan kesedihan Mimi depan orang, Mimi yakin dengan kesedihan yang Mimi alami adalah semangan dan kekuatan untuk masa akan datang.

Umur akan mencecah 20 tahun, berapa bulan je lagi tapi pemikiran tak pernah berubah. Bila Mimi nak menjadi seseorang yang berfikiran matang?  Sampai bila nak jadi orang yang menyendiri je? Sampai bila nak jadi orang yang bersedih je ni? Setiap orang ada matlamat hidumnye sendiri, Mimi?

No comments:

Post a Comment