8/07/2012

sEdIh sAnGaT :(

Assalamualaikum. Hye dear my bby blog. Sedih nye hati ni sejak kebelakang ni, macam-macam benda jadi. Walaupun setiap hari selepas kita solat dan berdoa untuk jauhkan kita dari masalah tapi ada je masalah yang kita dapat. Lepas solat berdoa mintak diberi kesejahteraan, dilindungi dll tapi rasa sedih susah hati ada je. Kalau tinggal solat lagi la, semakin berat masalah yang akan kita hadapi. Lemahnye hamba mu ni ya Allah.

Gambar atas ni komen salah satu gambar yang Mimi uplod dalam facebook, sambutan komen sangat lah mengalakkan dan heboh sarata pelusuk yang boleh dicelah. Kenapa komen ni yang Mimi ambil? Memang tak boleh terima sangat, takkan lah orang nak tunduk hormat kalau lalu depan dia ni, apa gila la Mimi nak buat macam tu. Mimi sorang pun boleh buat apa yang Mimi rasa nak buat, tak macam die ni tau nye membisu tapi belakang menyalak mengalahkan anjin (hati dah mula berasap). 

Kalau tak benda ni memang dah setal, tapi lepas bagi ibu dengan ayah surat yang macam tiada low dah bertuka lain. Siapa yang sanggup tengok anak dia diperlakukan sedemikian rupa, mak bapak dia orang boleh la sebab mak bapak die orang jenis tak kesah anak. 

Ok pasal barang-barang rumah. Apa sehhh, malu la. Hari pertama lagi engkau orang dah buat taik kat ibu ayah aku. Gas yang selama ni korang guna korang tahu ke ibu aq nak halalkan ke tak? Kesian kot kat ibu ayah, kenapalah die orang ni tak fikir apa yang kita fikir. Dekan atau tak tu tak penting, orang yang lepas universiti pun ujung-ujung jadi penagih ni kan pula budak yang bru semesta 3 yang hanya dekan diploma dah nak berlagak. Mintak bayaran gas je pun susah siap nak bergaduh macam nak mintak DARA! (hati dah membara). 

Korang nak mempertikaikan pasal surat ke tak nak ke tu smua tanggungjawab korang ok. Setiap apa yang kita ucapkan dari mulot adalah doa, dan setiap apa yang kita katakan tanpa mengucap Insallah adalah satu janji. (dh mula cool sbap engat Allah).

p/s: ni blog aq jngn ade spe nk sebok komen psal ni, ckop korng dh burok kn nme aq n fb ksyangan aq!

No comments:

Post a Comment