nuffnang

7/11/2012

BTN

Assalamualaikum, hello dear. Apa Mimi nak cerita ni. Cerita pasal gambar atas ni lah. Gambar masa kami pergi Kem Biro Tata Negara (BTN) Gunung Pulai. 
Macam-macam kot dugaan yang datang. First nak pergi punya lah gempak 2 bas jap lagi 1 bas bas penuh pergi punya la awal, so Mimi naik la bas no 2 punya la lembap nak gerak siap pusing-pusing 1 Penawar dulu baru gerak. Pukul 12 lbih baru gerak, dah la ada 12 orang je, pusing-pusing punya pusing dapat la 16 orang. Dah gerak engatkan dah ok, jap lagi jalan punyalah jauh. Tidur bangun tidur bangun tak sampai-sampai. It ok la abang driver bukan selalu pun kn. Ok cerita time dah sampai pula.
Dah sampai lega la juga, jap lagi nak pergi dafta kena pula naik tangga, punya lah curam mngalahkn gunung dengan beg baju an dah macam pelarian halal. hehehheh. Nak daftar dah macam PLKN siap dapat alas tilam, sarung bantal & GEBO!!! hheee.  Dah la pergi dalam bas 16 orang, lepas tu asrama yang besar duduk 5 orang je, memang berbaloi la dah la free 100% kerajaan tangggung. hhhaaa.
Banyaknya benda yang Mimi nak cerita ni. Makanan kat kem memang terbaik lah, tapi tak cukup. Air pihak kem buat memang terbaik dari hari sampai sampai hari balik tak manis, kalau mak mertua tanya kenapa 'kurangkan gula dalam minuman lebihkan manis dalam senyuman' :) 
Aktiviti pula 5/10 Mimi bagi. LDK pun ok la, dapat group pun ok juga boleh masuk dengan kepala dia orang. Game pun so so je lah, ape yang best just 1 game 'mencari sesuap nai'. Game ni memang buat Mimi macam ada dalam dunia yang selama ni Mimi tak jangka. Game ni boleh buat kita rasa macam mana dunia pekerjaan kita suatu hari nanti. Memang tergamam juga, ade terkhayal kejap merenung masa depan nanti macam mana agaknya, orang yang kita percaya dalam diam menjatuhkan kita dengan sekelip mata. Memang takut sabgat kalau kita bayangkan apa yang terjadi tu adalah benda yang akan jadi pada kita suatu hari nanti. Nak mencari duait untuk sesuap nasi dengan cara yang halal memang susah, tapi dengan cara haram sangat lah mudah dan berbaloi-baloi. Ada juga yang sanggup mengadaikan maruah untuk mendapatkan pekerjaan walaupun ada kerja lain, tapi ni lah hakikat dunia sekarang. Mimi dah dapat gambaran apa yang akan jadi nanti.
Ok habis cerita game and time untuk dapatkan sijil sebelum balik. Engatkn sijilnya gempak sangat jap lagi ok2 je lah. Senag-senag dapat sijill, apa lagi balik la kan. hahhahah.
Ok bby sampai sini je k Mimi story, nanti Mimi cerita panjang lebar lagi ok. Thanks siapa yang sudi membaca :p

No comments:

Post a Comment