nuffnang

12/05/2011

DUIT-DUIT..

Salam.. Hey u yg tngah bace entry ni. Napak tak pic ape kat sblah ni, mengong la spe yg xtau ni pic ape kn. Bnyak x duit ni? Agak2 brape ribu puluh ribu ni? Tak penting smua tu n bkan 2 tajuk sbena nye..
Senag cite dlm hdup kite ni ape je smua nye kne gune msti dngan duit, mcm bise la org akan ckap masuk tolet pon kne gune duit. Skrang ni klau tak de duit ape pon x blh buat kn.
Sejak Mimi smbong blja ni bru la Mimi tau erti DUIT yg sbena. Yg nak blaja ni lg2 kolej kan bnyak sgat nk pkai duit. Lg la Mimi dduk rumah sewa ni, nak kene baya duit rumah sewa lg. Klau time blaja pulak nak kene kuwa duit jgk sbap nak baya nota, bukan tu je nk kuwa dwit tok mkan lg xkan x mkn plak kn. Nak baya dwit umah sewa je dh RM120, pas 2 duit mkn lg topap lg nota lg snang cita sbulan dlam RM500 lbih jgk tw. RM500 ni bkan nye jmlah yg ckit, bnyk sgt. Mcam mne nak buat dwit ni, xkan nk cri suge dady plak kn nt kaya tlbih ape plak t org ckp. Ni duit dh bnyak hbis klau blja main2 jgak x tau la nk jd ape, mmang mmbazir duit mak bapak je la (klau ckp mmg pndai la).

p/s: mnghrap doa dri anda smua tok mpmudah kn urusan Mimi, x dbeban kn fkran dgn bnda yg bkn2..

No comments:

Post a Comment