nuffnang

2/08/2011

KEHILANGAN



SALAM . . .
Hari ni nk crite ckit ape yg dah jd skrng ni. Thon lpas Mimi khlangan sorang atok pmpuan belah ayah pada 1/12/2010. Tu lah atok yg pling baik n pling suke bg cucunye nsihat. Kalau aruah bg nsihat mmang tak ckop 1jam, 2 la yg cucunye slalu ckap. Aruah slalu tego bende2 yg tak elak kite org buat. Atok suke gak cite time ayh kcik2, crite time ank2 die kcik2 la. Nak rase time btol2 khilangan aruah msti time raye. Klau raye aruah la yg pling smangat. Tak de plite msti die bg dwit suroh bli plite wlpon dh ade. Ketupan n lepat jngan ckap la, sua ank2 msti kne bsiap sdia awl nk kne cri dayn klape. Lepat msti ade tiap kli raye x kire raye aji or aidilftri. Nk wat lpat bkn sng tw, psdian brang2 msti kne ckop lg2 nk buat tali nye. Atok msti buat tali nye sndri gune lidi klape, atok xsuke gune tali bap tak macho la. hehe. Kalu time mtak maf plak mmng atok la yg akan mule dlu, msti die yg akn mtak maf dlu 2 yg plik. Mcm die plak yg bnyk wt slah kt kite. Tp 2 la atok ksyngan, mmg sdare mare sua sdih khilngan atok. Lawak atak xpnah kte org lupe.
Taon ni pulak Mimi khlangan sorang pakcik yg plinggg spoting. Pkck mule skit bulan 11 taon lpas. Klau nk cite skit ape 2 mmg x smpai ati la, sng cite punce nye drpd ROKOK la. Dokte kate jngke hyat pkck dlam 4 bulan je lg, tp Allah lbih syg kn aruah n aruah pg tngal kn kami lbih awl. Aruah mngal pd 7/1/2011. Sangant sadis la klau nk crite sakit yg dtngong, pngorbanab istri, ank, sadare mare mmg sntiase ade. Khilangan mmang ketare la mmg dpt drasai. Pkcik yg suke mnje kn smua ank buah, pling bik hti ckp je ape msti je dtunaikn. Tngah skit pn sngop tunai kn hjat ank buah. Sblom aruah mngal mcm2 bnde aneh yg aruah buat, kire ptande la aruah nk pg. Aruah pg dgn mngal kn sorang istri n sorang ank. Smoge AMI & CIK NO bleh tros kn khidupan wlpon tlah khlingan sorang pnghbur hati. Sdkah kn la Fatiha kpd aruah atok n aruah pkcik, mudah2 han roh nye d tmpak kn d klangan org2 yg beriman. Amin.
Sblom 2 nk mtak maf la bap ltak pic kt ats 2, bap lom scan lg la pic2 aruah. he3. Harap2 umah xkn smkin sunye la, hlang atok ckop la sunyi umah cm xde org. Ni hlang pkcik plak, lg la sunyi. Klau pkcik shat bru je ni mlu kn die, bap Chsea klah vs liv bap aruah pmnat The Blues. hehe. Ok la smpi cni je, nk g mbzy kn dri ngan bnde lin plak. Sala.

4 comments:

  1. sabo3,,,,
    tkdir ALLAH,,
    kngn mse spm,,

    ReplyDelete
  2. tq dayami . . .
    mmg dh takdir pn . . .
    mmg jd knangan pn time exam, dh la time 2 sbjek add math kompem fail la.

    ReplyDelete
  3. bersabarlah..kita semua milik ALLAH..
    AllAh lebih syg kn mereka...sebab tu mereka dipanggil..
    Ini smua tkdir dr ALLAH..kita manusia xmampu mgubahnya...
    AL-FATIHAH~

    ReplyDelete
  4. trime ksih EN. Hakeem . . .
    trime ksih ats kate2 smgat 2 . .
    trime ksih tok fatihah, Allah je yg dpat mbalas kbaikan tuan . . ^_^

    ReplyDelete