nuffnang

2/28/2011

TEMAN SEBILIK :)



Mr Purple peneman kamar beradu, peneman dikala rindu, peneman dikala sendu, peneman kepada diriku, bukan untuk diri mu. ^_^

Parahnye Liverpool ! !

Salam. Atas kekalahan Liverpool yang begitu teruk menyebabkan ujudnye kebencian yang teramat sangat kepada F_______O T_____S (nama sebena). Perlawanan seterusnye nanti antara Liverpool menentang habis-habisan Man United (the red SETAN). (cukup berskema setakat ini)

Plwanan antra Lvpol vs Mu akn didakan tyangan skrin bsa kat Damansara. Gile ah gmpak ni. Tp nape Lvpol vs Mu je nk ade kn tyngan ni? Yap ade ptndingan 'gdoh2' lg. Sebhgia bsa pndduk KL mmg mnat MU n mnentang hbis2san Lvpol. 2 mmg tjadi pn kat KL. Ok kite same2 sksikan la eah sape mnag n sape klah blan 3 t. Cop3, ape cite ngan Chsea skrng na? 1 psolan yg pluh drungkai oleh sua phak ni, hek3. Lst sunday, Lvpol vs west ham. Apa udah jd ni dong, klah x bmaruah la cm ni klah 3-1. Wat skit ati je la, ngan club cm 2 pn leh klah. Xkn nk bli Lindan, Chong wei n Tige Wood bru nk maju? Die org mane la pndi min bola, mreke ni pndi min bola yg kcik2 jek r. Skrang ni mate dh mule mmandang kat M City, he3? Cos wat? Rmai 2 jutawan2(pmain tbaik dunia) yg ade, kompem 1 day t this club bleh g jaoh. Baju(JC) pn cntik an, biru cair 6pak mngode, hak3.

Ckop la mencarot mengugut merapu tah pape tok skrng ni. Kpde yg ade trase hati pas bace story kat ats 2 sory d mohon k. Lau cite psal bola msti ade je yg nk bela dri n nk mburuk kn club lin, ni dh mmg lumrah la bep. Pesanan ku untuk mu smoge jngn la lupe mnonton bola tok maju kn lagi pgaduhan kite sharian. Maju lah gadoh tok berdebat. C ya, tata.

2/24/2011

Nak cklat xnk coklat

Salam. Nk mam cklat 1, xnk la coklat. Ape beze nye cklat n coklat? Beza nye, cklat sbutan nye mengade ckt, he3.


Ni cklat yg pling sdap. Gram la ngok kdai2 yg jual cklat ni, harge stiap kdai sua nye lin2. Stkat ni yg pling murah 2.70, tp g lin kdai ade yg jual 2.90, 3.00 n ade 1 kdai 2 jual 3.70. Gram gile r, tw la cklat ni sdap tp agak2 la nk ltak harge pn.


Dah sdia tok mam. Jngn lupe bci Bismillah dlu ea Mimi. Kpd yg lin 2 jmpot la skli ea menatap gamba. He3


Oooohhh sdih, mam cklat ksorngan jek. Mkan cklat time sdih n stres. Mane bdan x mkin nik, stok xpnah abis aw, suply bnyk bep. Hak3 . .

2/23/2011

CUPING gile tp x sgat

Salam, halo bloger2 ku. Ni ha dh uplod pic time g shoping. Sbena nye x plant pn nk bli brabg2 ni sua, he2. Sbena nye time ni kuwa nk bli brang kawin abg. Bnyk gak bli brang kwin ni, engat kn ckt je. Habis dwit tok abg kwin, 2 bru abg lom Mimi lg, hak3. Tp dksmpatan 2 gak, Mimi mngambil ksmpatan tok trot stra mgabis kn dwit ayh. Ala bkn bnyk pn, x smpai RM100 pn la. Tp an nk bg tw la, skrang ni an mate dh xleh ngok bnde yg wane ungu la. Lau 6pak je msti nk, xtw la nape. Kate org ungu ni romtik, hek3. Tok kak dayami "adik ade bear, akak ade dolphin, kn3". huh . .


Mimi bli tshrt 1. Mimi ske la tshrt wane ptih pas 2 ade corak2 pnoh, i like it la. Tp an dh bnyk baju wane ptih dh elang, bap kene rembat. Sries la, mmg dh bnyk baju Mimi kne rmbat, tp xpe la bap elang 1 dpat mtak baju bru lg ngan ayh. Hek3, tq eah sape yg slalu mrembat 2.


slipe mari2 mar, hak3. Skrang ni tlbih obses lak ngan wane ungu ni, cm bst jek. Skali pndang je kn slipe ni tros tpikat, x bnyk bunyi pn aw. Bst la slipe ni, tp syg la nk pkai tkot cpat kota, hek3. "SU (slipe ungu) dok kat dlam blik je ea, jngn kuwo2 tw, t kotah lak".


Terbaik la dari sane. Mimi ngan ibu pantang 6pak butik pkian muslimah ni, lau dh 6pak tp xmsok mmg rugi la tuan kdai 2. Lau dh msok pe lg an lau x mronde 1 kdai. Tp Mimi bli bnde ni je la, lin xnk la bap trlalu "muslimah" plak. Mafla/slendang? Xksah la, tp Mimi bli wane ungu gak bap mmg lawa la. Dri jaoh je bnde ni dh mmngil an, tros ambik n plsing kat dlam kdai 2. Ibu pn xbnyk komen, "nk, amek". Bik bos!

K tata, follo me bnyk2 aw. hak3

2/20/2011

Lepas rindu di kasut



OOhhh kwan2 Salam ku hulok tok kalian sua.
Bowing ni, skrang jam tlah mboncet kn dri nye n mnunjuk kn pkol 11:09am. Time ni slalu mgaonjol kn dri ngan ngadap blog, b4 2 ber'fb dlu. Windu teramat bngat ni kat kwan2 ku. Lau yg dok skampong 2 slalu la gak lpak2 kat umah, yg dok kmpong sblah ni xnk dtang umah pn kn, contoh nye ank cik Tori, ank tok kadi, anak Roslan, Ruslan n ank2 yg lin r. Lau lpak pn ngan org yg same je, cite pn lbih kurang same gak, yg lin cite sua kn fb je bowing la. Woi mmbe2 UKM mane ni kate nk dtg umah (ade laki pn cm xde laki kn :( dh bowing sowang2 je). Eah lupe lak, wat geng2 UTM sua pe habak? hak2, xpcli dak Cap Ayam windu gile ni. T kite halo3 eah. Xsmpat la nk uplod pic, mlm td kuwa lg la g buang dwit. Ha time nye dh ni, dh time ni dh3. Time ni g mmsak la ni, msak pe? Msak nsik je sudah, engat msak nsik 2 sng ke? Slah sukat air nsi bleh jd bbur aw jngn min2. Cop, laok pe? Laok telo sudah, knyang r 2. Hak3 . . K tata dear ucuk2 ku . . .

samok jap .



Salam . . .
HUhuhu, pnat ni bru blik mbuang dwit. nk tw pe yg dbli? T mimi uplod pic nye, skrng ni xleh bap lom mek gmba nye lg. Sok kompem pic nye msok, bap mlm ni edit pic. 2 je la kje yap2 ari. Mbuang mase n karen, hak3.

Nk cite ni, td ade la lalu kat kdai ayh sblom blik umah. Pas 2 nk tw pe jd? Kat dinding kdai ayh 2 ade la makhloh Allah yg mng'design' pktaan yg bg2 "sweet". Nk tw pe? Sila lah bkunjong ke kdai ayh, he3. Dak 2 tulis " Mimi toyol . . . disko jom oyeh2", cm 2 la lbih kurang ayt nye. Lau nk conteng pn jngn r gune name mimi an, jtoh r mruah dh la 2 kdai ayh ku. T org engat ank Cik Wahid ni ade wt hal lak ngan org, wt malu muke ku je la. Sdih la mkcik cm ni.

k tata . . .

2/17/2011

KAWAN KAWIN KAWUN

BOSAN5X! Cop2, Salam.
Bowing nye dok umah sowang2, menatap n meratap kesunyian ni. Bg kje la ckt, kje buang mase ok la 2. So pe lg ngok la pic yg tah pape ni.


Hahahaha . . . Woi po'ot pic pe ni? hak3. Dak SSA jngn ktwe kn pic ni, knangan ni. Kcoh 1 skolah psal xnk dtg skolah bap pkai bju kurong kne pkai ksot skolah. 1 skolah mgok xnk dtg skolah. Tp rmai gak kn yg dtg skolah, bap dh kne motivasi ngan org2 tue. hak3. Muke kne la kabo kn, malu ni.



Pantang jumpe cmin n pntang jumpe tolet kompem kuwa kn fon kn. Adat r org pmpuan crmin ngan tolet 2 dh jd sbhgian dri pd bnde yg pntng dlam hdop. "bile lg kte nk g tolet IOI ni? Bap tolet 2 je yg pham prsan kite kn." hek3. Bile kowang nk cuti kje ni, bile nk kuwa, cri wit je mmjang xkuwa gak. 1 mslah tlah melanda dri ku, kebosanan tlah melanda hdup ku ni. hatooyy . . k la tata.

2/14/2011

TERUBAT RINDU

Salam . . .
Hari ni 15/02/2011 bsamaan 12 R'awal iaitu hari kputraan Nabi Muhammad S.A.W. Trubat rindu sbap dpat mlepas kn rndu pada aruah atok & pkcik. Pg2 ibu kjot bgaon suwoh g mandi bap nk ziarah kubo. Sbena nye nk bg tw ni fst time Mimi g kubo. he3. Prasaan pg kubo sngat la teruje (mcm pg tmpat mnarik je kn) sbap tnang sgat kat sane. Time bace Yassin Mimi xsdih pn, yg lin sua sdih, nk tw sbap pe? Bst la rase mcm dpat jmpe aruah smule je, mmg trubat la rindu. Byang kn je la dh 18 thon bru skrng dpt pg kubo, x ke plik 2? Dpat ilmu jgk la time pg 2 antra nye kn . . . Sebaik2 nye kat kubo ni x elok psang kepok, sbaik2 nye tnam pkok je. Sbap nye pkok ni bleh mnyejuk kn & yg pling bik nye bap pkok ni bzikir. Snang cite xpyah la nk buang dwit nk psang kepuk yg bsimen2, batu batan, kayu ukir dll. Ni bkn nk mgutuk tp kongsi ilmu yg bru je dpt :)



Ni aruah atok pmpuan belah ayah. The bst grandma la, syang atok, rndu atok, rndu kuih atok, rndu msakan atok, rndu nasihat atok, rndu sgale2 tntang atok. Nk jumpe atok lg, xpuas jumpe td je nk jmpe lg, nk sdkah kn Yssin kat atok lg, nk sdkah kn Fatihah tok atok lg, nk atok lg, atok3! Smoge atok sntiase tnang kat sane. Lve u atok. Cop lg 1, xbst la ngok bola xde atok. Engat lg time atok ade, atok yg slalu tman Mimi ngok bola, mjrit tpekik mlompat sua nye la. "Torres dh x min kt Lvpol lg la tok, hero Mimi dh xde cm mane ni? Mimi ttap stia spot Lvpol tw tok" :(




Ni la pkcik Mimi yg baru mngal Isnin lpas. Rindu sngat kat aruah. Kalau cuti skolah slalu msti aruah blik kmpong, wlpon jrak kmpong mgmbil mase 45mnit je nk smpai. Tp rindu dh trubat, nt kite wat date lg ea rmai2 tngu je kami2 kat sane. Salam sayang dan rindu pada insan yang tlah tiada . . . . Al-Fatihah . . . . Amin.

HARI-HARI IALAH HARI



SALAM
Halo boger2 & flower smua. Hari ni xde crite pape jst msok kan pic ni je. Tegas nye bnde ni xde kaitan sama ada yg msih hdop wlpon yg tlah mngal dunia, sebalik nya untk pringatan kita sbgai umat Islam sejati. Hukum-hakam msti dpatuhi, klau haram ttap la hram & klau dosa ttap la dosa hkum nye. Sekadar suke2 tp pringatan yg amat bguna. Sekali pringatan untuk anda smua beribu kali pringatan untk ku insan yg hina ini.

2/12/2011

AMIRUL AKMAL

yg ni nk wat pnaoh blog je . . .
no komen, he3 . .
ape nk jd pn xtw la, kn bb . . hek3 . . .


pic yg ni xbst, tp nk wt cm ne ni je yg ade. Pic lin ade gmba grl lin, xnk . .


nah amek ni, tatap la puas2 ea. bb bucuk . . .

2/10/2011

PATAH HATI KU


huwa4 sdih nye . . . dh elang dh nk wt cm ne ni. smpai ati an nk jop hero Mimi, tp mmg dh xdpat nk dslmat lg dh. Jom nyanyi ckt lgu tok Torres " Fernando Tores Torres3x" ( lau xtw lgu nye cm ne ngok la kt you tube ea, he2) . . .

smoge bhgie dsmping kluarge tsyng la . . ngah sdih gile ni . . bru je nk jd madu dh kne tngal kn hhuummm :(

t kite g date kat spain k, tngu aw. Poul dh mti cm ne ni sape nk ramal lg 3 taon t? Kjuaraan msti dkekal kn k . . .

engat Gerrard nk sgt la 2 amek gmbo nan die, prsan je lbih la. tp Mimi nk la, he3 . .

engat cm 2 dh ckop macho r?! (mmg macho pn)

MENYAMPAH !

2/08/2011

KEHILANGAN



SALAM . . .
Hari ni nk crite ckit ape yg dah jd skrng ni. Thon lpas Mimi khlangan sorang atok pmpuan belah ayah pada 1/12/2010. Tu lah atok yg pling baik n pling suke bg cucunye nsihat. Kalau aruah bg nsihat mmang tak ckop 1jam, 2 la yg cucunye slalu ckap. Aruah slalu tego bende2 yg tak elak kite org buat. Atok suke gak cite time ayh kcik2, crite time ank2 die kcik2 la. Nak rase time btol2 khilangan aruah msti time raye. Klau raye aruah la yg pling smangat. Tak de plite msti die bg dwit suroh bli plite wlpon dh ade. Ketupan n lepat jngan ckap la, sua ank2 msti kne bsiap sdia awl nk kne cri dayn klape. Lepat msti ade tiap kli raye x kire raye aji or aidilftri. Nk wat lpat bkn sng tw, psdian brang2 msti kne ckop lg2 nk buat tali nye. Atok msti buat tali nye sndri gune lidi klape, atok xsuke gune tali bap tak macho la. hehe. Kalu time mtak maf plak mmng atok la yg akan mule dlu, msti die yg akn mtak maf dlu 2 yg plik. Mcm die plak yg bnyk wt slah kt kite. Tp 2 la atok ksyngan, mmg sdare mare sua sdih khilngan atok. Lawak atak xpnah kte org lupe.
Taon ni pulak Mimi khlangan sorang pakcik yg plinggg spoting. Pkck mule skit bulan 11 taon lpas. Klau nk cite skit ape 2 mmg x smpai ati la, sng cite punce nye drpd ROKOK la. Dokte kate jngke hyat pkck dlam 4 bulan je lg, tp Allah lbih syg kn aruah n aruah pg tngal kn kami lbih awl. Aruah mngal pd 7/1/2011. Sangant sadis la klau nk crite sakit yg dtngong, pngorbanab istri, ank, sadare mare mmg sntiase ade. Khilangan mmang ketare la mmg dpt drasai. Pkcik yg suke mnje kn smua ank buah, pling bik hti ckp je ape msti je dtunaikn. Tngah skit pn sngop tunai kn hjat ank buah. Sblom aruah mngal mcm2 bnde aneh yg aruah buat, kire ptande la aruah nk pg. Aruah pg dgn mngal kn sorang istri n sorang ank. Smoge AMI & CIK NO bleh tros kn khidupan wlpon tlah khlingan sorang pnghbur hati. Sdkah kn la Fatiha kpd aruah atok n aruah pkcik, mudah2 han roh nye d tmpak kn d klangan org2 yg beriman. Amin.
Sblom 2 nk mtak maf la bap ltak pic kt ats 2, bap lom scan lg la pic2 aruah. he3. Harap2 umah xkn smkin sunye la, hlang atok ckop la sunyi umah cm xde org. Ni hlang pkcik plak, lg la sunyi. Klau pkcik shat bru je ni mlu kn die, bap Chsea klah vs liv bap aruah pmnat The Blues. hehe. Ok la smpi cni je, nk g mbzy kn dri ngan bnde lin plak. Sala.

2/05/2011

BUKAN WASIAT TERAKHIR



Kepada semua dan tiada yang tertinggal :
Ibu & Ayah => bile nk merayap ni, dh bosan ni. Dh x bnjir lg dh jom la. Dh tnbuh jmbang ni tw . . .
Pakcik & Makcik => Ape prncngan kite lpas ni eak? Bile fmly kite nak g honeymon same2 lg? laot dh lame mnungu ni . . .haha
kawan-kawan => kapan nak lepak kat umah ni, umah dh sunyi je tw. Mentang2 la u all sua kje kn i dok umah. Yg pntng lau dh masyuk jngn lupe share2 tw . .
jiran-jiran => tak lame lagi umah Mimi nak wat kje kwin ni jngn lupe bsih kn halaman umah ea. Mimi dh jmpot 4000 org aq suwoh dtg. hak3 . . .
Cikgu-cikgu => ape kba skrang eak, skolah msih kukuh lagi kn, msih bjlan cm bise kn. hehehe. Tros kn la pjuangan tok mase dpan sua k. hehehe
AMIRUL AKMAL => TLONG JNGAN LUPE BAGI ANAK2 MKAN EA, NT KEBULO PULAK MREKE2 NI TAK MKAN. eNGAT TW.huhuhu