nuffnang

3/27/2010

Rumah idaman Mimi


Salam. Hai smua. Kali ni Mimi nak cite cikit tentang umah idaman Mimi. Mimi pon ade umah idaman jugak tau. Kat atas 2 bukan rumah yang Mimi nak tapi ade la ciri2nye sikit. Mimi pon nak jugak rumah besar, cantik, bertingkat2, ade taman &banyak lagi la. Jom kite same tngok ciri2nye.
  • BESAR
  • GAGAH
  • BERTINGKAT
  • ADA TIANG BESAR
  • HALAMAN YANG LUAS
  • HIYASAN YANG CANTIK
  • ADA JAGA
  • ADA ALAM
  • WARNA HIJAU
  • KOLAM RENANG
  • KOLAM IKAN
  • PENYAMAN UDARA
  • LAMPU CANTIK
  • HIASAN DALAMAN YANG MEWAH
  • PERABOT YANG MAHAL
  • HIASAN JENIS MODEN

Bukan tu je sbenarnye, bnyak lagi. Tapi cukop la stka tu je. Komen la tok Mimi. Jngan kutok ea. Love u all..... muahhhhhhh

3/26/2010

MY LOVE SONG!!!

JANGAN KAU LEPASKAN
Peluklah diriku dan jangan kau lepas
Kan ku dan jangan kau lepaskan
kudari mu
Ku takkan pernah tertawa
Ku takkan pernah bahagia
Ku takkan pernah merasakannya
Bila kau tak disisi
Ku takkan pernah tertawa
Ku takkan pernah sempurna
Ku takkan pernah merasakannya
Bila kau tak disini
Izinkan aku
Belutuh mengharap kau tuk kembali
Izinkan aku
Berharap dirimu kembali
dan kembali dan kembali lagi
Peluklah diriku dan jangan kau lepas
Kan ku dan jangan kau lepaskan
Ku dari mu.
(1001 KENANGAN DISEBALIK MU. HE3)

CIRI-CIRI BAKAL SUAMI MIMI


Ciri2 yg Mimi nak ni bukan Mimi saje2 wat ea. Tp memang Nabi yang sarankan cri yg mcm 2. Kalau ade pada anda sua jngan malu & jngan segan msok la meminang. Ops! sblom 2 Mimi nk bg tau. Nk msok meminang bkn skrng ea, tngu Mimi dh ckop umo la. Kompol wit bnyk2 ea.

Nk tau ape ciri2 nye? Jom join Mimi.


  • HARTA

  • ISLAM

  • CANTIK

  • KETURUNAN

Mimi nak huraikan cikit ciri2 kat atas 2. Mimi bukan nk yang kaya raya tp ckop la yang ade pkrjaan, yang boleh tngong mkan & mnom Mimi, tmpat tngal & bgi ape yg ptot kat Mimi la. Mimi bukan nk yg mewah, skdar selesa ckop la. Tp klau dpat yg kaya, WoW! 2 mmg bsyukur sgt. Ciri yg ke-2 mmg pntg sgat. Ciri ke-2 ni bkan untok wat main2 tau. Ciri yg ke-3 tu, hmmm... Klau bleh nak la yg sdap mata mmndang. klau dpat yg mcam Torres pon ok gak, xde la hndsome sgt pn jst sweet2 16 je. Ciri ke-4 tu bg Mimi pntng gak la. Mimi xnk la ktrunan yg porak prande. Tp klau dh jdoh nk wat cm ne kan. Pe pon Mimi hnye bsrah je kat tuhan agar dpat psngan yg ssuai. He3. Lebih la Mimi ni kan. Pe pon sbrang komen dri u all Mimi trime. Tata. Salam.

3/24/2010

UMI NURHIKMAH??????

Salam. aik semua.. Ari ni Mimi nk cerita cikit kisak nama Mimi ni. Cita nye xde la best sangat. Tp Mimi saje je nak cite kn. Citenye cm ni.

Pada suatu hari Mimi tergerak la nak tanye ibu macam mane boleh dapat name Mimi yang Sedap 2. Sebelum 2 nama penuh Mimi ialah UMI NURHIKMAH BINTI ABDUL WAHID. Lepas 2 kan ibu cakap,ibu dapat nama Mimi mase ibu ngah barsantai. Masa 2 ibu ngah mengandungkan Mimi n bersantai sambil bace surat khabar. after that ibu pon tarbaca 1 serita tentang seorang ibu bersalin kembar 5. Waw! rmai kan. Allhamdulillah. You all rase ape cite selanjut nye?
Ibu yang bersalin 5 2 dapat anak 3 lelaki n 2 perempuan. Kalau tak silap Mimi la. Tapi Mimi rase betol. Pas 2 ibu pon bace la name2 anak yang kembar 5 2. Hmmmm, salah sorang anak perempuan ibu 2 name nye Umi Nurhikmah. Ha! dari situ la ibu dapat name Mimi. Ibu bukan ciplak ea. Sebab name 2 la Mimi jadi cm ni. Sebab name 2 Mimi akan bfikir dulu stiap ape yang Mimi nak buat. Mimi xnak mencemarkan name Mimi 2. Lagi pon bunyi name Mimi kan mulia cikit. Mimi xcakap pon name you all xbgos. Orang ckap Mimi ni kturunan Arab. Yela bab name ayah pon Arab jugak, HE3.
Mungkin xbest sangat cite Mimi ni kan. Tp Mimi dh memang cm 2 nk wat cm ne kan. Kepada sesiapa yang berkenaan 2 jangan la iri hati dgan name Mimi ni ea. Kepada orang lain yang same name ngan Mimi, salam perkenalan ea. Jap2 Mimi lupe lak nk bagi tau mane dapat name "Mimi". Citenye cm ni. Alamak! Ibu dah panggil la, so Mimi xleh la nk cita. He3. K tata.


3/21/2010

FERNANDO TORRES


Aik!!! Ari ni Mimi nk cite cikt psal hiro Mimi. Mungkin rmai yg xknal or benci kat hiro Mimi ni. Kalau nk tau name jejaka ni Fernando Torres. No jersi ye no 9. Torres ade name manja tau, nk tau ape? Name nye El Nino. He3. Semalam beday Torres. "HAPPY BIRTHDAY TORRES!!!" Taon ni Torres genap 26 taon. Torres ade wife, name nye Olala n ye pnye sowang dther iaitu Nora. She so cute. Torres D.O.B on 20th March 1984. Tempat lahir ye kt Madrid,Spin. T 1 ari nt Mimi nk g sane. Dh bnyk atikal Mimi bce psal Spin yg pnoh dgn sjrah. Cm bst je kan wlpon Mimi ni mmg bute sjrah. Lgi 1 psal Liverpool. Dri dulu Mimi psang azam nk pg blajo kt Universiti of Liverpool. Kata org kan sambil blajo bleh ngok bola jap. Dpat ngok live lg tau. Msti bst kan. Mimi xde la tau bnyk bnde psal Torres ni, jst bise2 je. Ape lg Mimi nk cite ek? ha! Torres ade sowang abg n sowang akak. Name abg ye Israel n name old sister Mari Paz. Name parent ye Flori n Jose. N lst Mimi jst nk bg smgat kt Torres. Mimi hope Torres akn kekal bsame ngan wife n ank yg so cute 2, pas 2 tros mju kehadapan n jngn la tngal kan Liverpool. Mimi slalu ngok Torres main tau, xkre kt Spanyol or Liverpool. I LOVE YOU SOOO MUCH!!!

3/18/2010

TIP MENGHADAPI PEPERIKSAAN

STRATEGI MENCAPAI KEPUTUSAN CEMERLANG:

  • PERSEDIAAN NOTA
  • DAYA INGATAN
  • KEFAHAMAN DAN PENGUASAAN ISI PELAJARAN
  • MEMBUAT RUJUKAN
  • ULANG KAJI
  • PENGURUSAN MASA YANG SESUAI
  • MINAT ATAU SIKAP PELAJAR
  • TEKNIK MENJAWAB SOALAN